10 Φεβ 2012

Συνέντευξη στο Diavasame.gr για το «Τρομακτικό μυστικό»


1. Πείτε μας δύο λόγια για το πώς αποφασίσατε να γράψετε αυτό το βιβλίο; Ποια γεγονότα, ιδέες, επιθυμίες οδήγησαν στη γέννησή του;

Το βιβλίο αποτελείται από δώδεκα διηγήματα τα οποία έγραψα σταδιακά από το 2000 έως το 2010. Ξεκίνησα να γράφω πειραματικά, προσπαθώντας να γράψω κάτι το οποίο αν το διάβαζα ή το έβλεπα σαν σενάριο ταινίας, θα με καθήλωνε και θα με έλκυε η αλλόκοτη πλοκή και η αναπάντεχη εξέλιξή του. Πρώτο χρονολογικά γράφτηκε το διήγημα «Μέχρι πού θα πάει αυτή η βαλίτσα» το οποίο ξεκίνησα προσπαθώντας να κατευνάσω την οργή μου για ένα πραγματικό γεγονός που μου είχε συμβεί. Τελικά, το συγκεκριμένο διήγημα κατέληξε να είναι χιουμοριστικό. Γενικότερα, τα διηγήματα μου είναι εμπνευσμένα από γεγονότα τα οποία έχω ζήσει, γεγονότα που μου έχουν διηγηθεί, ιστορίες που διάβασα κάπου, ακόμα και όνειρα που έχω δει.

2. Τι θα λέγατε για να περιγράψετε τον εαυτό σας σαν συγγραφέα; Ποιο είναι το στιλ γραφής, οι επιρροές σας, το κοινό στο οποίο απευθύνεστε;

Ο τρόπος γραφής μου έχει χαρακτηριστεί από πολλούς ως λιτός και προσιτός προς το ευρύ κοινό. Η αλήθεια είναι πως προσπαθώ στα κείμενά μου η αφήγηση να κυλά ομαλά και ο αναγνώστης να συνεπαίρνεται από την πλοκή και όχι από δυσνόητες λέξεις που επιδιώκουν απλώς να εντυπωσιάσουν. Παρόλο που τα περισσότερα από τα διηγήματά μου έχουν στοιχεία παραψυχολογίας και φανταστικού, δεν κατατάσσω το βιβλίο σε μια από αυτές τις κατηγορίες, αλλά θεωρώ ότι ανήκει σε αυτό που οι ειδικοί ονομάζουν «mainstream» λογοτεχνία. Οι ιστορίες που περιγράφω, μπορούν, συνήθως, να εξηγηθούν με την κοινή λογική, για όποιον θέλει να τις εξηγήσει έτσι, αλλά ταυτόχρονα αφήνουν χώρο και για μεταφυσικές ερμηνείες, για όσους το προτιμούν. Έτσι, παρόλο που το βιβλίο έχει τύχει θερμής υποδοχής από φίλους της φανταστικής λογοτεχνίας, θεωρώ ότι απευθύνεται σε ένα ευρύτερο κοινό στο οποίο αρέσουν οι παράξενες ιστορίες που προβληματίζουν και αναγκάζουν τον αναγνώστη να τις σκέφτεται και αφού κλείσει το βιβλίο.

3. Στο λογοτεχνικό πεδίο είναι δύσκολο τόσο να ξεχωρίσεις όσο και να επιτύχεις. Ποια είναι τα δικά σας όπλα σ' αυτή τη ''μάχη'';

Δεν θεωρώ ότι έχω κάποιο μυστικό όπλο. Γράφω ότι αρέσει σε μένα. Ακούω και λαμβάνω πολύ σοβαρά υπόψη μου όλες τις γνώμες και απόψεις για τα κείμενά μου, προσπαθώ όμως να μην επηρεάζομαι και να ακολουθώ το ένστικτό μου. Επιδιώκω πάντα να βελτιώνομαι και διαβάζω όσα πιο πολλά λογοτεχνικά (και όχι μόνο) βιβλία μπορώ.

4. Και ποια τα επόμενα λογοτεχνικά σας βήματα;

Έχω έτοιμα κάποια διηγήματα ακόμα πιο αλλόκοτα. Σκέφτομαι όμως σοβαρά να ακολουθήσω τις παροτρύνσεις φίλων και αναγνωστών μου και να δοκιμάσω να γράψω ένα μυθιστόρημα. Συνεχίζω πάντως να γράφω και να πειραματίζομαι σε διάφορα είδη γραφής και ελπίζω σύντομα να έχω κάτι άλλο έτοιμο για έκδοση.


* Ο Ανδρέας Καπανδρέου γεννήθηκε στη Λευκωσία όπου και κατοικεί. Σπούδασε Βιβλιοθηκονομία, Επιστήμες της Πληροφόρησης και Επιστήμες της Αγωγής σε Ελλάδα,Ηνωμένο Βασίλειο και Κύπρο. Έχει καθημερινή επαφή με βιβλία αφού εργάζεται στη Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Κύπρου. Το βιβλίο του με τίτλο «Το τρομακτικό μυστικό του Αϊνστάιν: αλλόκοτα διηγήματα», κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Επιφανίου. Ο Ανδρέας θεωρεί ότι τα διηγήματα αποτελούν απολαυστικά σφηνάκια λογοτεχνίας τα οποία του αρέσει να καταναλώνει ο ίδιος, αλλά και να τα κέρνα σε φίλους και γνωστούς του.

Δεν υπάρχουν σχόλια: