1 Ιαν 2013

Μάθετε τι κρύβεται πίσω από το εξώφυλλο του Γιού της Μάγισσας

Darko Komorski
Διερωτηθήκατε ποτέ ποια ιστορία κρύβεται πίσω από το εξώφυλλο ενός βιβλίου;

Όταν ετοιμάζαμε την έκδοση του βιβλίου «Ο γιος της Μάγισσας», ο εκδότης των Συμπαντικών Διαδρομών, Γιώργος Σωτήρχος μου έστειλε κάποιες φωτογραφίες για να επιλέξουμε το εξώφυλλο του βιβλίου.
Τελικά, καταλήξαμε σε μια φωτογραφία ενός Κροάτη φωτογράφου με το όνομα Darko Komorski. Tα δικαιώματα της φωτογραφίας τα πήραμε από κάποιο βρετανό ατζέντη.
Ψάχνοντας στο διαδίκτυο ανακάλυψα τον  Darko Komorski και του πήρα μια μικρή συνέντευξη προκειμένου να μάθω περισσότερα για αυτόν αλλά και για τη φωτογραφία του που κατέληξε να γίνει εξώφυλλο στο βιβλίο μου.

-          Darko πες μας λίγα λόγια για σένα.
Για την ακρίβεια είμαι πολιτικός μηχανικός και άρχισα να ασχολούμαι με τη φωτογραφία ως χόμπι  πριν από 7-8 χρόνια βλέποντας το ως μια καλλιτεχνική διέξοδο. Στην αρχή φωτογράφιζα αποκλειστικά τοπία, αλλά σύντομα το ενδιαφέρον μου μετατοπίστηκε στη φωτογράφηση ανθρώπων.  Η δουλειά μου επηρεάστηκε πολύ από ένα βιβλίο με κόμικς (με τίτλο Αίσθηση  - “Fell”) του οποίου ήμουν μεγάλος οπαδός όταν ήμουν παιδί.

-          Μίλησε μας για τη συγκεκριμένη φωτογραφία η οποία κατέληξε να γίνει εξώφυλλο του βιβλίου «Ο γιος της Μάγισσας».
Μαζί με μερικούς φίλους (μεταξύ των οποίων και κάποια μοντέλα) συζητούσαμε συχνά για νέες ιδέες και μια από αυτές ήταν μια φωτογράφηση που να έχει σαν θέμα τον τρόμο (με μάγισσες και βρικόλακες και με τα ανάλογα φορέματα). Έτσι, μια κρύα μέρα η Katarina Vojković (η οποία είναι ειδική στις μεταμορφώσεις) ως κύριο μοντέλο, εγώ και δύο φίλοι πήγαμε σε ένα δάσος λίγο έξω από το Ζάγκρεμπ. Στη μέση του δάσους υπάρχει ένα παλιό εγκαταλειμμένο άσυλο και εκεί κάναμε τις φωτογραφίσεις. Η υπόλοιπη ιστορία βρίσκεται αποτυπωμένη στις φωτογραφίες, μια από αυτές είναι και η φωτογραφία για την οποία μιλάμε.

-          Τι έκανες με τη φωτογραφία αφού την τράβηξες; Την έστειλες σε κάποιο ατζέντη;
Πέρασε λίγος χρόνος μέχρι να αποφασίσω να πω στον ατζέντη μου να πουλήσει τις φωτογραφίες. Μετά τη συνεργασία μου με μερικά περιοδικά σκέφτηκα ότι είναι κρίμα να τις κρατάω στον υπολογιστή μου.

-          Πως αισθάνεσαι γνωρίζοντας ότι η φωτογραφία σου έχει γίνει εξώφυλλο ενός ελληνικού βιβλίου;
Αποδείχτηκε πολύ καλή η απόφασή μου αφού η φωτογραφία κατέληξε να γίνει εξώφυλλο ενός ελληνικού φάντασι βιβλίου! Είμαι πραγματικά πολύ ενθουσιασμένος! Νιώθω υπέροχα. Είναι πολύ κολακευτικό να ξέρεις ότι κάποιος έκρινε ότι η δική σου φωτογραφία είναι αρκετά καλή για να αντιπροσωπεύσει οπτικά τη δική του εργασία!

-          Έχεις να προσθέσεις κάτι άλλο;  
Χμμ.. Δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι συγκεκριμένο. Ευχαριστώ που επιλέξατε τη φωτογραφία μου και για το ενδιαφέρον που δείξατε για την ιστορία που αυτή έχει πίσω της.


Περισσότερα για τη δουλειά του Darko Komorski εδώ…

1 σχόλιο:

Zaratoth είπε...

Πάρα πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία και ακόμα πιο αξιέπαινη πρωτοβουλία.