6 Ιαν 2018

Ποιητικές συλλογές της Παρασκευής Λακαταμίτου (Κύπριδα)

Υπογράφοντας με το λογοτεχνικό ψευδώνυμο «Κύπριδα», η κυπριακής καταγωγής Παρασκευή (Σκεύη) Λακαταμίτου παρουσίασε μέσα στο 2017 τις δύο πρώτες της ποιητικές συλλογές.

Αφορμή για τις δύο αυτές εκδόσεις, αποτέλεσε η ομόφωνη απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρείας Λογοτεχνών  Λεμεσού "Βασίλης Μιχαηλίδης" τον Οκτώβριο του 2017 να βραβεύσουν και αναγορεύσουν τη Σκεύη Λακαταμίτου ως Επίτιμο Μέλος της Εταιρείας.

Η μια συλλογή έχει τίτλο «Ο τόπος μας, η καρδιά μας». Στα πρώτα ποιήματά της συλλογής είναι διάχυτη η νοσταλγία για τον τόπο καταγωγής της, την Κύπρο (ποιήματα: «Κύπρος μου», «Ο τόπος μας», «Κατεχόμενη πατρίδα», «Κύπριδα γη»).

Ειδική μνεία, όμως, κάνει η ποιήτρια και στον μόνιμο τόπο διαμονής της που είναι η Σύρος (ποιήματα: «Στη γη της Σύρας» και «Αιγαίον πέλαγος») και στην οποία μέσα από τους στίχους της εκφράζει την αγάπη και την ευγνωμοσύνη της για τη φιλοξενία που δέχτηκε.
Μέσα από τους στίχους των υπόλοιπων ποιημάτων της συλλογής η Λακαταμίτου εκφράζει την ευαισθησία και τις απόψεις της για τη ζωή.

"Η μεγαλοσύνη ενός τόπου
βρίσκεται στην ψυχή των ανθρώπων του"

  • Λακαταμίτου, Παρασκευή (Κύπριδα). Ο τόπος μας, η καρδιά μας: ποιητική ανθολογία. Σύρος: [χ.ο.], 2017.


Η συλλογή «Ύμνοι Ολυμπιακοί» αποτελείται από 14 ποιήματα όλα αφιερωμένα στους Ολυμπιακούς αγώνες και στα ιδεώδη τους, με αναφορές κυρίως σε αρχαιοελληνικά πρόσωπα και γεγονότα.

"Σκοπός σου φυσικά να είναι η νίκη,
όμως στον στίβο δεν υπάρχουνε νικημένοι
και η πιο τρανή τιμή, σ' εκείνον ανήκει,
που Θάρρεψε και πάλεψε
και δίνει ό,τι του μένει"

Επιλέγω να παρουσιάσω ένα ποίημα από τη συλλογή «Ύμνοι Ολυμπιακοί» το οποίο όμως έχει αναφορές και στην ιδιαίτερη πατρίδα της Λακαταμίτου.

ΚΥΠΡΟΣ Η ΤΡΙΣΜΕΓΙΣΤΗ
Η Κύπρος η τρισμέγιστη,
στην άκρη της Μεσογείου,
κι αυτή Ολυμπιονίκες γέννησε
μέσα στην ιστορία.

Η Σαλαμίς τον Ηρακλείδη
ανέδειξε νικητή Σταδίου Δρόμου,
κι οι Θεατές σαν κύματα

ζωηρά επευφημούν.
  • Λακαταμίτου, Παρασκευή (Κύπριδα). Ύμνοι Ολυμπιακοί. Σύρος: [χ.ο.], 2017.

Δεν υπάρχουν σχόλια: